Actualizarea 56 linia 102: PORR Construct mobilizează efective impresionante pe sectorul Daia - Taban!
Când avem terți care preiau aproape obsesiv niște informații copy/paste și deja dau linia 102 deschisă circulației, România Feroviară rămâne întotdeuna alături de oamenii care muncesc și mereu vom livra informații reale obținute de la fața locului:
Dragi prieteni feroviari și nu numai, știm că deja circulă aceste "Breaking News" , a nu se confunda cu "știrile de ultima oră" dar na'...., lingua engleză este mult mai trendy decât cea română, cu referire în cazul nostru la redeschiderea circulației începând din data de 1 iunie pe "celebra" Linie 102 București Progresul - Giurgiu.
Informațiile
sunt corecte dar România Feroviară refuză să adopte "comportamentul de
politician" fie el de nouă generație și astfel, România Feroviară
(grupul și pagina) rămâne în continuare fidelă
oamenilor care muncesc și nu se văd acum nicăieri!
Distanța feroviară între Daia și Taban măsoară aproximativ 5km și da, pentru a nu știu câtă oară i-am parcurs pe jos săptămâna trecută pentru a vă transmite realitatea din teren! În zona Daia după cum vedeți în poze un fir de circulație a fost scos definitiv și va explicăm in articol de ce.
Pentru
a stabiliza și ranforsa rambleul existent linia care deja fusese în
vara reparată, burată și readusă în parametrii de circulație conform
proiect a fost scoasă pentru repara rambleul care a fost adus acum la
standardele actuale de siguranță.
Încercăm
să punem cât mai multe poze și din cauza asta riscăm să ne repetăm sau
să greșim involuntar textul! Calea ferată între Daia și Taban deși nu
pare să știți că în 1867 când a început construcția, la vremea
respectivă era o opera de artă.
Datorită
PORR Construct care a defrișat zona am văzut și noi cum cei 5km de cale
ferată sunt flancați de ziduri de sprijin care la o analiză mai atentă
au și rol de colecatre al apelor pluviale/meteorice și al izvoarelor din
zona.
Chiar
dacă eram într-o zi de duminică sectorul de linie era mai circulat
decât ora de vârf din Gara de Nord în plin zezon estival, oamenii
erau la datorie și utilajele nu dezamăgeau prin frecvența cu care
apăreau, în imagine avem un utilaj pentru profilarea prismei de balast.
În
partea stânga vedeți unul dintre zidurile de sprijin varianta mai
simplă care la baza are un debleu(șanț/canal) care colectează vizibil
apele pluviale, spun vizibil pentru că spre finalul articolului vom avea
și alt tip de sistem de colectare.
Utilajul Plasser&Theurer este o cunoștință mai veche de-a noastră pentru că l-am văzut la lucru și în Comana, Daia, Grădiștea, se îndrepta spre Km 51.3 unde oamenii încărcau vagoanele cu piatră spartă pe care o transportau spre Km 53.2 unde încă nu aveam la momentul respectiv prisma de balast formată.
O poză fără utilaje unde se vede clar că pe rambleu a fost adăugat material de stabilizare care a fost ulterior compactat în straturi, să mai văd niște L'uri atipice din beton prefabricat(precomprimat) care bănuim că la un momendat vor forma o cuvă de balast și în dreapta zid de sprijin su sistem vizibil de colectare al apelor pluviale.
Simbioza
asta dintre oameni și utilaje a început să-mi placă de aproape 2 ani și
jumătate de când am văzut prima mișcare de pe șantier, oameni frumoși
care își fac meseria indiferent de timp și care niciodată nu au
protestat că sunt filmați sau pozați, din contra, erau fericiți că
cineva le apreciază muncă!
Pentru
că bornele kilometrice momentan nu mai există, putem doar să aproximăm că
utilajul Plasser&Theurer staționa la km 53.1 și veți vedea mai jos
motivul. în imagine se vede semnalizarea nouă și blocul de semnal dotat
cu antifurturi.
Mai
departe spre Km 53.5 se adaugă piatră spartă pentru formarea noii
prisme de balast, ritmul fiind destul de alert iar conform calculelor
noastre, celor de la PORR Cosntruct le-a luat foarte puțîn comparativ cu
alte șantiere feroviare să rezolve problemele de pe sectorul
Daia-Taban.
Continuăm
spre Daia unde peisajele sunt superbe și spre deosebire de sectorul
centura feroviară, CFR Progresul - Jilava - Vidra unde ți-e rușine să
privești pe geam din cauza gunoaielor, de la Comana spre Daia nu avem
problema asta și sperăm să se mențînă așa în continuare.
Ajunși
la Km 54.2(sau p'acolo) vedem celălalt sistem format din zid de sprijin
cu sistem incorporat de colectare al apelor pluviale și al izvoarelor,
mă rog, parțialincorporat pentru că în dreapta se vede un debleu de
colectare.
În interiorul zidului de sprijin se află 5 camere de colectare al apelor conectate între ele si care lucrează că și sistem de scurgere din plan îndepărtat spre noi de la stânga la dreapta, și da, PORR Construct a decolmatat și reparat sistemul anul trecut.
Aici într-o zi înnourata să stai pe zid la fotografiat/filmat este de vis sau ar fi fost de vis să vezi/auzi mărfarele sau Orient Express remorcate de locomotive diesel-electrice cum forjeaza motoarele pentru că avem vârf de pantă...
Pe
partea stânga sens spre Daia se observă parte a sistemului incorporat de
colectare al apelor, știu că repet cuvântul incorporat dar momentan
altceva nu-mi trece prin minte. Astea sunt realizări ale inginerilor
acum mai bine de 150 de ani care funcționează în parametri proiectați și
astăzi.
În
speranța că nu v-am plictisit am vrut să va arătăm și altceva pe lângă
nouă gara din Comana și tablierul lucios al noului pod de peste răul
Argeș precum și realitatea din teren, oamenii și utilajele care muncesc
zi-lumină dar care nu sunt văzuți nicăieri pantru că nu aduc reach'uri,
like'uri sau exercițiu de imagine!
Asta este jurnalismul din ziua de azi, texte preluate obsesiv cu pretext de "Breaking News" din față laptopul'ui iar partea unde într-adevăr se petrece acțiunea adevărată este omisă pe motiv de comoditate dar pe care România Feroviară întotdeauna o va prezența cu mândrie.
Tot aici vom fi și în viitor pentru că în faza a 2-a a proiectului linia 102 se va realiza electrificarea și dublarea anumitor sectoare de linie precum și un viaduct(bănuim) de minim 2km care va elimina definitiv problemele cu infiltrațiile din zonă și nu vom mai avea restricții de viteză.
Surse foto & text: România Feroviară.