Actualizarea 54 linia 102: Sudarea tablierului a fost finalizată. Avem pod feroviar complet la Grădiștea!

07.03.2024


Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi suntem martorii unui moment cu adevărat istoric!

Pentru prima oară după 19 ani, de la prăbușirea podului vechi din cauza unor inundații serioase, 13 august 2005,  avem din nou pod complet nou nouț,  în localitatea Grădiștea de pe "celebra" Linie 102 București Progresul - Giurgiu Nord/Oraș. 

Astăzi facem din nou o scurtă incursiune pe sectorul feroviar Vidra - Grădiștea - Comana pentru că avem ce vedea iar veștile sunt îmbucurătoare!

În localitatea Vidra, trecerea feroviară peste râul Sabar a fost finalizată iar șina de cale ferată se prezintă in parametrii proiectați, utilajul Plasser & Theurer execută ultimele retușuri ale prismei de balast pe rambleul Vidra.

În localitatea Grădiștea, tablierul podului care asigură trecerea feroviară peste râul Argeș, este finalizat. Vorbim despre primul tablier de pod format din grinzi cu zăbrele cu calea jos (GZCJ) integral sudat, de pe teritoriul României. Conform Google Earth, tablierul metalic are avea o lungime cam de 135 metri!

P.O. (Punct Oprire) Grădiștea a fost finalizată și pare că de sus avem un "belvedere" de toată frumusețea! 

Încă nu am urcat să vedem dacă au făcut "tunel" din panouri fonoabsorbante, dar garantat vom reveni într-o noapte pentru câteva poze cu sistemul de iluminat nocturn!

Hm "Gara" Comana (Halta de mișcare - Comana) este finalizată și arată incredibil!

O "gară" adevărată pentru un tren suburban dedicat între Comana și Gara de Nord din capitală. La fel ca și în cazul P.O. Grădiștea, și aici va trebui să revenim într-o noapte pentru câteva poze cu iluminatul nocturn al gării! 

Și aici avem prezente două utilaje tip Plasser & Theurer care lucrau de zor' pe rambleul Comana!

Cam atât momentan. Un lucru este cert: ne apropriem de finalizarea mult așteptatelor lucrări și în curând vom putea circula, din nou, civilizat dinspre capitală către orașul de graniță cu vecinii nostrii bulgari, Giurgiu. 

Vom reveni în curând cu actualizarea, mai ales că amorțeala din iarnă începe să dispară, chiar dacă fizic încă se resimte atmosfera iarnă în această perioadă de primăvara friguroasă.  :)

Surse foto & text: România Feroviară