Actualizarea 53 linia 102: Termenul pentru finalizarea tablierului peste râul Argeș în martie 2024, redevine plauzibil
Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi venim cu o actualizare scurtă despre situația tablierului metalic al podului care va realiza trecerea feroviară peste râul Argeș din localitatea Grădiștea.
Dacă acum aproximativ o lună de zile, abia era finalizată sudarea primului tronson din cele 5 ale tablierului podului, astăzi firma care se ocupă cu realizarea sudurii uimește prin progresul său realizat, și mai are (estimativ) cam 2 săptămâni până când se finalizează ultimul tronson de montat al podulu!
Dacă tablierele podurilor din Comana și Vidra au fost fabricate în România la Energo Brașov tablierul din Grădiștea este produs/adus din Italia, iar de aici deducem că firma care realizează sudurile tot din Italia ar fi! Asta înseamnă specializare de nișă = să fii într-adevar specialist într-un procedeu pe care îl execuți perfect indiferent de condiții: ploaie, zăpadă, temperaturi de -12*C...etc.
Nici DEME Macarale nu se lasă mai prejos, puternica macara Liebherr LR 1600 1.0 (știu că data trecută am scris LR 1700, astăzi ne facem "mea culpa"!) a fost relocată pe malul drept al râului Argeș unde se va realiza cât de curând ultima ridicare pentru tronsonul nr. 5 al podului.
Altfel spus,
termenul pentru finalizarea lucrărilor la pod în luna martie redevine
plauzibil dar NU și redeschiderea circulației feroviare pentru că
urmează o serie de teste statice și dinamice specifice podurilor / tablierelor!
Termenul pentru redeschiderea circulației feroviare, momentan, rămâne necunoscut, mai trebuie montate șina și instalațiile de semnalizare pe pod, realizarea burajului final de pe rambleu și implicit testarea sistemelor de control al circulației!
Sursă foto & text: România Feroviară