Actualizarea 47 linia 102: Primele tabliere au sosit în Vidra pentru trecerea peste râul Sabar pod 1 și 2
Dragi prieteni feroviari și nu numai, acum aproximativ 2 luni de zile veneam cu o actualizare din zona Daia Km 54.4, acolo unde PORR Construct începuse o serie de lucrări de anvergură care aveau ca scop eliminarea pe viitor a problemelor cauzate de infiltrații și alunecări de teren.
Mobilizarea de forțe a fost una exemplară, iar astăzi venim cu o încă o actualizare mai mult decât necesară pentru a explica tot ce s-a realizat în zonă până acum:
Atipic pentru noi, am ajuns pe linie într-o zi de weekend și nu mică ne-a fost mirarea când la Km 54.3 - Km 54.6 se aflau în lucru la capacitate maximă trenul de lucru, un excavator pe sine și un utilaj folosit la profilarea prismei de balast.
Ce s-a întâmplat timp de 2 luni de zile la Km 54.4:
Vechiul rambleu care prezenta infiltrații și slăbiciuni structurale a fost îndepărtat pentru ca șina (calea de rulare) să fie supusă procedeului de ripare (a deplasa transversal pe distanțe foarte scurte o porțiune dintr-o linie de cale ferată, tablierul unui pod etc.), iar acum avem linie directă, fără trecere peste macaz între firul 1 și firul 2.
Acum
avem un rambleu nou, consolidat, eventualele restricții cauzate de
macazuri (care au fost eliminate) au dispărut, iar canalele de scurgere au
fost refăcute și decolmatate, eliminându-se astfel în viitor apariția
altor posibile probleme cauzate de infiltrații.
Putem spune cu certitudine că la Km 54.4 este cea mai bună zonă pentru trainspotting de pe linia 102, calea ferată fiind amplasată pe rambleul care este încadrat de un zid de sprijin din beton și un taluz mai înalte decât linia. Aici mai putem 2-3 ani să mai surprindem foto și video locomotive diesel-electrice, care ulterior vor dispărea, linia fiind planificată pentru electrificare.
Gara Comana, perla coroanei de pe linia 102, și perimetrul ei este 90% finalizat. Se lucrează la amenajarea parcărilor, panourile fonoabsorbante sunt montate, liniile de cale ferată sunt finalizate și se mai lucrează la amenajări de confort și siguranță a călătorilor, acoperirea peroanelor, tabele de informare, iluminat și instalații de semnalizare.
Trecerea de nivel cu strada Șerban Cantacuzino așteaptă stratul final de asfalt (stratul de uzură) și montarea barierelor automate. Lucrările de regularizare ale cursului pârâului Gurbanului au fost finalizate și permit acum terminarea lucrărilor de suprafață.
La
Grădiștea, PORR Construct a eliberat toată zona din perimetrul râului
Argeș și a viaductului Grădiștea, au fost montate 6 platrorme din
oțel-beton care vor asigura montajul final al tablierului de peste răul
Argeș. Au fost construite 2 drumuri de acces și platforme pentru
macaralele care vor ridică tablierul.
Mai departe spre Vidra rambleul este refăcut, consolidat și înierbat pentru a elimina efectul de eroziune ce era prezent pe toată lungimea rambleului în trecut (înainte de lucrări). S-au realizat de asemenea și câteva rampe de acces pentru utilajele necesare intervențiilor de care sperăm că nu va fi nevoie niciodată!
Marea noutate am păstrat-o la sfârșit! Și vine din Vidra de pe malul stâng al râului Sabar, acolo unde deja se lucrează la asamblarea finală a tablierelor pentru pod 1 și 2 al trecerii peste râul Sabar.
Nu știu cum
de am ratat imaginea (nu am văzut nimic din mașină
trecând prin zonă)
dar ne salvează cei de la CFR Infrastructură care au postat un video pe
YouTube (pe care îl puteți vedea încărcat mai jos).
Sursă foto & video: România Feroviară & CFR Infrastructură
Sursă text: România Feroviară