Actualizarea 45 linia 102: Suplimentare de fonduri pentru constructori și prezentarea situației din teren
Dacă în decembrie 2020, valoarea contractului pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia 102 București Progresul - Giurgiu era undeva pe la aprox. 106 milioane de euro, astăzi valoarea a ajuns la puțin peste 120 milioane euro.
Au fost deja 2 publicații (Economica.net & Economedia) care au afirmat faptul că în septembrie (conform site-ului CFR Infrastructură) lucrările vor fi finalizate, lucru total fals pentru că lucrările, mai ales în zona viaductului Grădiștea ( ~1.380m), sunt mult mai complexe decât par la prima vedere!
După ce PORR Construct va realiza elevația din predale și oțel-beton special, care va mai dura ceva, posibil încă 2 luni de zile pentru că, conform Google Earth, discutăm de un viaduct de aproximativ 1.380 m (sau 1.3 km!), constructorul va trebui să ridice sus prefabricatele și balastul care vor forma cuva de balast de pe viaduct.
După realizarea cuvei de balast vor trebui urcate pe viaduct prefabricatele din imaginea de mai sus, care au deja montat sistemul de prindere elastic tip Vossloh. Încercați să vedeți imaginea de ansamblu și cantitatea enormă de muncă care stă în calea constructorilor.
În
zona Grădiștea, se lucrează în continuare într-un ritm foarte bun; se
profită la maxim de zilele mai lungi din această perioada iar la orele
07:00 deja oamenii sunt în dispozitivul lor pe șantier la muncă!
Nu intrăm în detalii de finețe, dar se pare că PORR Construct ar fi preluat lucrarea de regularizare a malurilor de la subcontractorul care nu a avut capacitatea logistică de a finaliza lucrarea la timp conform proiectului.
Pe sectorul de linie Frătești - Băneasa Giurgiu - Mihai
Bravu - Comana - Grădiștea nu se stă deloc. Toate clădirile gărilor sunt în
curs de reabilitare sau reabilitate deja (ex. Mihai Bravu în foto mai sus). Se
lucrează intens la realizarea semnalizărilor și al trecerilor de nivel
cu calea ferată, de către ISAF S.A. iar liniile abătute din gări se repun
în circulație.
Surse foto: România Feroviară