Actualizarea 43 linia 102: Șantierul avansează vizibil în Grădiștea, iar Gara Comana începe să arate conform proiectului
Dacă acum două săptămâni vedeam prima încercare de regularizare a malului drept al râului Argeș, astăzi P.A.B România SRL lucrează de zori pe ambele maluri ale râului avansând considerabil pe partea de armare de suprafață a taluzului dublu executat conform proiectului.
PORR
Construct a reușit să realizeze 100% din conexiunile dintre
pilele/grinzile viaductului Grădiștea, iar acum s-au mutat sus pentru
armarea cu oțel-beton a predalelor, etapă necesară pentru montarea cuvei
de balast pentru care au început deja să sosească stocurile din
materiale prefabricate.
După
montarea cuvei de balast și umplerea cu piatră spartă, se vor monta
prefabricatele din oțel-beton pretensionat pe care deja sunt montate
prinderile elastice directe de tip Vossloh W14 și/sau W21.
Sistemul W14/W21 cu cleme elastice Skl 14/Skl 21, un sistem simplu, sigur,
testat, fară întreținere. Permite montarea mecanizată, total automată.
Sistemul este utilizat și testat în întreaga lume.
Talpa șinei este apăsată elastic pe blochetul traversei permanent și
continuu de ramurile elastice laterale ale clemei Skl 14. Elasticitatea
sistemului este de aproximativ 13mm pentru o forță de apăsare pe talpa
șinei de 2 x 10 kN. Aceste valori conduc la obținerea unei rezisțente la
fugirea șinelor în lungul căii sporite care duce la micșorarea
aparițiilor ruperilor de șină în CFJ (calea fără
joante) și la o stabilitate sporită
a căii de rulare.
Toate elementele de prindere pot fi montate manual sau mecanizat pe traversa din beton precomprimat în fabrica de traverse sau în cale, urmând să fie poziționată numai șina. Sistemul poate fi instalat mecanizat sau automat și nici o componentă a sistemului nu va fi pierdută în timpul transportului sau a montării în cale.
În Gara Comana, dacă vorbim despre liniile de cale ferată, trenul de lucru al lui PORR Construct realizează lucrări de ajustări și finețe ale liniilor. Astfel, linia 1 abătută și linia 2 directă sunt finalizate iar utilajul Plasser & Theurer 09-32 CSM lucrează la linia 3 abătută, așa cum se vede în filmarea de mai jos:
>>>
Majoritatea
activității din Comana se concentrează acum la trecerea de nivel cu strada Șerban
Cantacuzino și la podetul care va regulariza cursul pârâului Gurbanului,
pentru a elimina devierea actuală a trecerii de nivel și revenirea la
traseul inițial în vederea montării semnalelor de siguranță și ale
barierelor automate.