Actualizarea 42 > linia 102: Primele imagini cu noul P.O. Grădiștea
Pentru că lucrurile au început să se miște într-o manieră ieșită din comun pentru România (în sensul bun), astăzi cuvântul de ordine este "regularizare". Regularizare a malurilor la râul Argeș pe 200 m de la axul viaductului Grădiștea, conform proiectului de reabilitare pentru linia 102 București Progresul - Giurgiu.
Prin lucrări de regularizare a albiilor de râuri,
se înțeleg acele lucrări care, acționând simultan asupra traseului în
plan, asupra secțiunilor de scurgere și a profilului longitudinal al
cursului de apă, conduc la obținerea unei albii stabile cu scurgere cât
mai uniformă și cu variații cât mai mici ale vitezei.
Această
configurație regularizează albia minoră și albia majoră a râului Argeș,
în vederea protecției împotriva "inundațiilor" ce pot apărea ulterior în
zonă. Am pus ghilimele la "inundații" fiindcă debitul râului este mereu controlat de
barajul de la Mihăilești situat la nici 20 km în amonte...
Pentru
că nu suntem neapărat specialiști în domeniu, se pare că PORR Construct realizează
în albia râului
Argeș, în localitatea Grădiștea, un taluz dublu securizat
cu ziduri de sprijin realizate din oțel-beton special până la o adâncime
de aproximativ 30 metri pe ambele maluri ale râului.
Rămânem
tot în zona Grădiștea și vă
prezentăm primele imagini cu noul P.O. (Punct Oprire)
Grădiștea, un punct de oprire pentru trenurile de călători situat în
capătul rambleului pe malul drept al râului Argeș la o
distanță de aproximativ 150 m de fosta gară
care va fi reabilitată și
transformată în sală
de așteptare, dar și o clădire pentru echipamentele necesare
eventualelor intervenții la linie și viaduct.
Accesul
se poate realiza în două feluri:
> în stație, prin dreapta, urcând direct
pe scări sau,
> în diagonală folosind rampa de acces.
În cazul în care vom avea "binevoitori" care vor comenta soluția tehnică aleasă, vă spunem că și în Gara Regală Sinaia este la fel, știți voi, imediat cum ieși din gara și traversezi centura orașului Sinaia...
Se pare că PORR Construct acordă atenție tuturor detaliilor și lucrează profesionist conform proiectului. În fotografia de mai sus, aveți exemplul de înierbare al taluzului rambleului Grădiștea împotriva eroziunii și a alunecărilor de teren.
Astfel, se folosește un amestec de semințe de iarbă cu capacitate mare de aclimatizare și ancorare pe orice tip de sol.
Destinația e diversă: însămânțare
de centuri verzi de-a lungul drumurilor,
a șoselelor, acoperire cu iarbă a zonelor verzi la autostradă
sau înierbare
centuri verzi
de-a lungul căilor ferate, drumurilor perimetrale, drumurilor forestiere,
etc.
Surse foto & text: România Feroviară