Actualizarea 32 Grădiștea: Cum arată elevațiile unui viaduct de 1500m lungime
Dragi prieteni feroviari și nu numai, vă vine să credeți sau nu trecerea râului Argeș în localitatea Grădiștea se va face cu un viaduct de 1500m lungime legat de un pod feroviar tip grindă cu zăbrele cu calea jos și cuvă de balast pentru cale ferată simplă. Să sperăm că se va lua în calcul și gabaritul pentru electrificarea liniei pentru că așa cum România Feroviară a spus de atâtea ori, electrificarea secției 102 este proiect separat și va fi scos cât de curând la licitație de CFR Infrastructură.
Pe malul drept al râului Argeș spre cap "X" direcția Giurgiu, PORR Construct a realizat un viaduct cu 23 de deschideri de 30 metri și 3 deschideri de 33 metri, înălțimea maximă ajunge la +12 metri. Suprastructura va fi realizată din grinzi cu inima plină cu calea sus, dală de beton și cuva de balast. Viaductul de acces spre cap "Y" direcția București va avea 8 deschideri de 30 metri.
Fiecare dintre cele ~34 de pile au o fundație ancorată pe câte 6 piloți
cu diametrul de 1.5m care ajung în medie la o adâncime de 20m sau mai
mare, racordarea viaductului la rambleu se va face prin intermediul unor
sferturi de con pereate. Între Vidra și Grădiștea traseul căii ferate a
fost consolidat cu un rambleu de aproximativ 4500m, aceeași soluție
tehnică fiind adoptată și de la Grădiștea spre Comana pe o distanță de
aproximativ 3500m.
Proiectul poate să difere puțin față de ceea ce vedem noi cu ochiul liber, de exemplu doar o pilă din trei are montată clasica bancheta pentru cuzineți și are o înălțime mai mică decât celalalte 2 pile, deschiderea peste râul Argeș care în caietul de sarcini avea 245metri (70,00-145,00-70,00) va fi modificată, constructorul venind cu o variantă mai interesantă față de proiectul inițial.
Sursă foto & text: România Feroviară