Actualizare STB: Tramvaiele Astra Metropolitan intră în circulație în linia 25
Săptămâna
trecută au intrat în circulație primele tramvaie Astra Metropolitan în
linia 25 din capitală, respectiv 3821, 3822 și 3823 sunt de zi de zi în
traseu și o imagine mai mult decât așteptată și inedită pe "axa vest-est" din oraș.
Cu imagini cum e cea de sus, ne vom obișnui din ce în ce mai mult, pentru că 3824, 3825 sunt în depoul Militari iar 3826 se află acum în drum spre capitală. Cel mai probabil următoarele tramvaie Astra Metropolitan vor intra toate 3 în circulație de săptămâna viitoare.
Linia 25 "se bate" la capitolul importanță și utilitate cu linia 41, făcând legătura între Gara CFR Progresul și depoul Militari, încrucisându-se la un moment dat cu linia 41 la Plaza România.
Linia 25 va avea repartizate în depoul Militari 12 tramvaie Astra Metropolitan care mai mult ca sigur vor scoate din traseu tramvaiele Bucur V2S-T, tramvaie care, logic, ar trebui să le vedem în 44, 47 sau un eventual 35 reintrodus pe traseul depoul Militari - Vasile Pârvan.
Odată
cu intrarea în circulație a tramvaielor Astra Metropolitan, în linia 25
a revenit în circulație și V3A-93 "clasic" nr. 268, după o reparație tip RR
executată în URAC (UZINA de REPARAȚII - ATELIERE CENTRALE), vagonul rulează și
arată impecabil fiind binevenit în traficul zilnic din capitală pentru
că asigură
diversitate și duce mai departe moștenirea V3A Faur.
V3A-93 268 este de 2 săptămâni zi de zi în traseu, în linia 25, dar din păcate nu poate fi urmărit pe aplicația Info STB pentru că GPS'ul nu-i funcționează... Nu același lucru îl putem spune despre celălalt verde clasic din linia 25, 091, este și el prezent zi de zi în traseu dar cu GPS funcțional!
În cazul liniei 25 și nu numai, chiar și linia 41 și/sau 32, STB ar trebui să ia în considerare eliminarea programului cu parc redus în circulație de sâmbătă și duminică. Spunem asta fiindcă tramvaiele sunt mereu pline chiar și în weekend și nu ar strica puțină gândire "outside the box".
Săptămâna
trecută, după ce am publicat realitatea din linia 44 și ne-am luat
câteva injurii, vă
expunem azi din nou situația și venim
cu o propunere care poate eficientiza puțin transportul public în comun din
zonă.
Gândiți-ă
doar că Sâmbătă, dacă aveam nevoie să mergem în Cartier 16 Februarie,
trebuia să-l așteptăm pe vagonu 4021 să se întoarcă de la Vasile Pârvan, ceea ce
însemna cel puțin 25 min de așteptare în stația Calea Giulești.
Propunerea noastră ar fi așa: desființarea liniei 44, reintroducerea liniei 35 Depoul Militari - Vasile Pârvan făcută cu Bucur V2S-T "exilate" din linia 25 și suplimentarea liniei 11 de la 12 la 14 ture, iar transferul să fie făcut sub pod în stația Calea Plevnei, lucru care ar forța puțin depoul Bucureștii Noi să scoată la drum și flota de tramvaie modernizate mai ales sâmbăta și duminica...
Surse foto & text: România Feroviară