Actualizare program PNRR pentru locomotivele modernizate în Reloc Craiova & Softronic Craiova
Reloc Craiova a realizat primele probe de parcurs cu locomotivă modernizată de ABB Traction, 482-001! Locomotiva a remorcat trenul de probă format din 16 vagoane pe relatia București Nord - Fetești și retur!

Dragi prieteni feroviari și nu numai, astăzi vorbim despre material rulant nou și modernizat realizat prin PNRR (Programul Național de Redresare și Reziliență) în Reloc Craiova și Softronic Craiova!
Zilele trecute, Reloc Craiova a realizat testul de parcurs cu
locomotivă modernizată prin PNRR 482-001.
Locomotiva 482-001 face parte din lotul de 19 buc. modernizate prin PNRR în Reloc Craiova. Folosește echipamente fabricate de producătorul ABB divizia tracțiune!
Noile motoare asincrone dezvoltă o putere totală de 6.300 kW și beneficiază de garanția oferită de experiența de peste 140 de ani a producătorului ABB Global! Locomotivele vor fi autorizate NNTR la nivel local, nu beneficiază de ETCS și vor efectua serviciul comercial doar în România.
Cele 19 locomotive contractate de Autoritatea pentru Reforma Feroviară din Reloc Craiova prin PNRR vor fi repartizate în depourile din: Timișoara, Cluj, Suceava și București Călători, vor trebui livrate până la finalul anului 2026.
Momentan Reloc Craiova a finalizat asamblarea primelor 2 locomotive!

Softronic Craiova are în desfășurare un contract de modernizare pentru 19 locomotive cu echipamente și motoare de tracțiune asincrone Made în Softronic!
Softronic Craiova a reușit în peste 25 de ani de fabricație a locomotivelor modernizate și de producție nouă să reducă dependență de tehnologie din import, astăzi doar transformatorul bi-sistem fiind produs în ABB după specificațiile Softronic Craiova.
Locomotivele
produse în Softronic chiar dacă sunt încadrate ca modernizare în
realitate ele sunt de producție nouă, cutia este reproiectată și
autorizată la standardele actuale internaționale pentru siguranță la impact, doar 10%
se mai păstrează din cutia inițială a locomotivei EA 5100 kW! Puterea
totală este de 6.000 kW și 435 kN efort tractiv.
Locomotivele sunt bi-sistem și pot opera atât pe rețelele alimentate cu curent alternativ la 25 kV și 50 Hz, cât și pe rețelele alimentate cu curent la 15 kV și 16+2⁄3 Hz!
Locomotivele Softronic realizează serviciul de remorcare al trenurilor de marfă în România, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovacia și Suedia!

Locomotivele produse în Softronic Craiova sunt autorizate TSI(Technical Specification for Interoperability), pentru specificațiile tehnice de interoperabilitate pe căile ferate convenționale din Europa!
Sistemul de siguranță și control ETCS nivel 2 produs de Hitachi, permite circulația locomotivelor oriunde în Europa cu 120km/h la tracțiunea trenurilor de marfă și 160km/h la tracțiunea trenurilor de călători în Europa.
În momentul de față Softronic Craiova a finalizat producția primelor 5 locomotive modernizate prin PNRR și au indrodus în fluxul de producție a 12-a locomotivă, fiind la momentul actual singurul producător din cadrul PNRR capabil să livreze contractul de 19 locomotive înainte de decembrie 2026!
Toate
locomotivele produse în Softronic Craiova vor fi repartizate depoului
București Călători acolo unde Softronic va avea un centru de diagnoză
și intervenții ușoare, locomotivele beneficiind de 10 ani mentenanță
inclusă prin contract!
Sursă text: România Feroviară